Back to school 2.0- Collective haul!

Heej alla fina bloggläsare! Idag så tänkte jag lägga upp den andra delen av min back to school serie, en collective haul! Detta är alltså skolstarts saker som jag har köpt och fått den senaste tiden, alltså en collective haul 🙂

IMG_3113IMG_3114IMG_3115

Vi kan börja med min skolväska. Direkt när jag gick in i affären så såg jag den här (det kan möjligtvis vara för att den stod på ett litet bord precis innanför dörren, hehe), och jag tänkte direkt att det var en sådan som jag hade letat efter. Den fanns i tre färger, jag tror att det var typ vinröd, beige, också den här, nuderosa. Den ser betydligt mer beige ut på bilderna än vad den är i verklighen, den är mycket mer rosa. Dessutom så var den på rea och kostade bara 299 kr, istället för 499 kr, på affären Accent. På insidan av väskan har den två små fack utan dragkedja där jag bland annat kommer att ha mina nycklar, och ett med dragkedja som jag inte riktigt vet vad jag ska lägga i. På utsidan har den ett fack som passar perfekt för min mobil, vilket är jättebra.

IMG_3112

Jag behövde VERKLIGEN ett par nya skor, eftersom att de enda skorna som jag typ kunde använda innan var min springskor, vilka jag bara brukar ha när jag springer. Även fast jag tycker att mina springskor är snygga är det ju inte mitt förstahandsval när det gäller skolan, så det behövdes ett par nya inför skolstarten. De är (ofc) pastellrosa och kommer ifrån Race Marine, och dessutom var det halva reapriset så de kostade endast 75 (!) kr på Stadium. Jag gillar verkligen de vita detaljerna på skorna, och det känns som att skorna passa till väldigt mycket.

IMG_3117

Denna mappen tycker jag bara är såå fin, liksom marmor + guld?? Sedan gillar jag även texten, det känns liksom peppande nu inför skolstarten, och inte negativt på något sätt. Den är köpt på Nille för ca 25 kr.

IMG_3118IMG_3119

Dessa två hör ihop lite tycker jag, det är därför jag tog bilderna tillsammans. Båda sakerna är köpta på Clas Ohlson och har samma ”tema”. Pennskrinet kostade runt 39 kr och hörlurs-hållaren fick man gratis om man checkade in på deras Facebook.

IMG_3120IMG_3121IMG_3124

Dessa tre sakerna köpte jag på Maxi, och det finns inte så mycket att säga om dem, så därför tog jag de tillsammans. Det är ett pack med överstrykningspennor i massor av olika färger vilket jag tycker är supersnyggt, 2 ark med bokstavs-stickers och 8 st etiketter. Jag vet inte exakt vad de kostade, men kanske ungefär 25 kr/ st.

 

Detta var detta inlägget, hoppas att ni tyckte om det så ses vi snart, ha det bra! <33

Kommentera

