Back to school 1.0 – Tag!

Hej alla fina bloggläsare! Nu så tänkte jag göra första delen i min back to school serie, en back to school tag 🙂 Skolan börjar ju väldigt snart, så jag tycker att det börjar bli dags att sätta igång med serien nu, jag har blandat lite frågor från olika tags och satt ihop till en tag och sedan hade jag även en live där ni fick ställa frågor ❤

  1. Vad ska du ha på dig första dagen? Det beror på vilket väder det är, om det inte är så bra väder så kommer jag nog att ha på mig min kabelstickade, ljusrosa tröja från gant med mina svarta bootcut eller vita jeans, men om det blir typ soligt så tar jag nog på mig shorts 🙂
  2. Vad ser de mest fram emot med att börja skolan igen? Jag tror att jag ser mest fram emot allt nytt (nya lärare, nya lokaler, nya klasser m.m), träffa alla de som man inte träffat under sommarlovet och att få in rutiner. Jag brukar ofta känna i slutet av sommaren att jag liksom längtar lite efter att ha ett schema att gå efter. Sedan längtar jag också så klart efter att använda de nya saker jag har köpt inför skolstarten, och det kommer nog snart upp en ”Collective back to school haul”, jag har köpt lite saker nu men inte allt tror jag.
  3. Vad ser du minst fram emot? Det som jag minst ser fram emot är nog skolstressen, och betygen typ. Eller alltså, jag tycker liksom inte illa om betyg eller så, men det finns liksom hela tiden en press på en. Sedan ser jag heller inte fram emot att inte kunna sitta och titta på Netflix typ hela kvällen, haha…
  4. När vaknar du och lägger dig på skoldagar? Det kan faktiskt variera lite, men jag kanske går upp på rummet kl typ 21.00-21.45 och sedan är jag där lite och gör mig i ordning lite och så, och sedan är det ju olika tider jag lägger mig varje kväll.På morgonen brukar jag sätta väckarklocka på lite över 6, typ 06.12 eller något (vet förresten inte varför jag har ojämna tider, ibland har jag typ 06.09 haha), men det beror också såklart på när jag börjar.
  5. Är du nöjd med din klass? Jag är nöjd min klass ja, vi har inte samma klasser som förra året och jag blev nog mer nöjd med klasserna detta året än förra året, eller typ lika nöjd, haha. Det jag tycker är bra detta året är att vi är ännu mer uppdelade, vilket gör att vi är några elever färre i klasserna detta året än förra året, i alla fall i min klass. Jag kom i alla fall med folk som jag umgås med, vilket är bra, haha :).
  6. Hur tror du att detta skolåret kommer att gå? Jag tror att detta skolåret kommer att gå bra ändå, eller jag hoppas det, jag vet ju liksom inte än. Men det känns bra nu, och sedan får jag bara ta det som det kommer haha,  jag tycker att jag fick en bra klass i alla fall och jag har hört bra saker om lärarna, så det är ju en bra start 🙂
  7.  Tror du att det kommer mycket läxor? Jag är säker på att det kommer bli mer läxor i år än förra årskursen, eller hårdare arbete på lektionerna i alla fall. Det är ju inte säkert att bara för att skolan blir tuffare så blir det fler läxor, i typ lågstadiet hade vi nästan fler läxor än vi hade förra året, men vi pluggade dock rättså mycket inför prov och så på lektionerna, vilket jag tycker är bra 🙂
  8. Vad tycker du är roligast att fixa inför skolstarten? Jag gillar mest att typ åka till stan och köpa massor av saker inför skolstarten, allt från mappar till överstrykningspennor, och jag älskar även att köpa nya kläder, det känns liksom på något sätt som att man kan ”bygga på” sin stil på något sätt, som en bra start på ett nytt läsår helt enkelt! Sedan gillar jag också att kolla på massor av back to school-videos på youtube (helst amerikanska) DIY´s, essentials m.m 🙂

Detta var denna tagen, hoppas att ni tyckte om den så ses vi i kommande inlägg, ha det bra!

Kommentera

