Blogg tag!

Hej! Jag vet att det har blivit rätt många tags på senaste tiden, men tagsen är tidsinställda eftersom att jag är på semester när detta läggs upp och har inte så mycket att blogga om förutom om vilka platser jag besöker m.m, so I hope you can take it! I detta inlägg gör jag en rolig Blogg tag som jag hittat!

 

Hur länge har du bloggat?

Jag la upp mitt första inlägg den 3 februari 2016 (och det var även då som jag startade bloggen 🙂 ).

 

Varför började du blogga?

Jag började blogga för att min lärare på ett utvecklingssamtal sa att hon tyckte att jag skulle börja blogga, jag hade rättså nyligen köpt en systemkamera och jag älskar att skriva, baka och fotografera. Vill ni ha en längre förklaring om hur allting började så kan ni gå tillbaka i bloggen och leta upp min Q & A 1.0, där jag förklarade i detalj hur allting började och varför.

 

Vem/vilka är dina favoritbloggare?

Några av mina nuvarande favoritbloggare är Andrea Hedenstedt, Gabriella Joss och Mathilda Lundqvist.

Deras bloggar: http://www.andreahedenstedt.se ,  www.mathildalundqvist.se och http://www.gabriellajoss.me

 

Vad tycker du är roligast att läsa för bogginlägg?

Jag gillar tags väldigt mycket, och även inlägg  från när folk är ute och reser, alla fina bilder m.m, blir själv så sugen på att resa då! Sedan gillar jag också inredningsinlägg väldigt mycket.

 

Vad tycker du är roligast att skriva för blogginlägg? 

Jag tycker om att göra Q & A´s, för det är så roligt att besvara saker som ni undrar över. Jag gillar även att skriva tags, ibland så kommer jag in i ett speciellt tag-mood, och då skriver jag jättemånga tags som jag sedan tidsinställer. Och så tycker jag om att berätta om olika saker, till exempel vad man gjort för speciellt under dagen eller något annat kul, haha 🙂

 

Vem/vilka får du inspiration av? 

Till bakning så får jag ibland inspiration av Leila Lindholm, men till vanliga blogginlägg brukar jag faktiskt få väldigt mycket inspiration från BA´s (beauty accaounts) på instagram! Några exempel som jag tycker är bra är: @thebeautymania, @amandatipsar och @faashbeautygal 🙂

 

Hur länge tror du att du kommer att fortsätta blogga?

Jag kommer att fortsätta att blogga så länge som jag tycker att det är roligt och så länge det finns intresse för min blogg, om ingen fortsätter att titta på min blogg och allt går jättedåligt, så får man kanske fundera på om man ska fortsätta, men hittills har allt gått jättebra och jag tycker  att det är jättekul, haha.

 

Vilken kamera använder du till att fota bilder till bloggen?

Jag använder nästan alltid min systemkamera Canon EOS 1200 D (typ i 99% av alla inlägg), men om jag inte har tillgång till datorn eller till kameran så får jag fota med min iPhone istället 🙂

 

Vilket är ditt favoritställe att fota bilder till bloggen?

Jag har på senaste tiden börjat fota bilder på altanen, eftersom att jag tycker att det är en väldigt snygg bakrund. Den är sliten och stor, så det kommer inte med saker i bakgrunden. Annars brukar jag fota i gräset eller på vår vita TV-bänk, så på alla bilder som det är vitt underlag så är det TV-bänken, haha!

 

Hur kom du på ditt bloggnamn?

Jag satt och funderade och kollade vilka domäner som var lediga. Jag hade några andra förslag, skratta inte haha: missonfleek.se ,  ellieanna.se ,  ellies.se . Tillslut blev det alltså elliez.se, men jag har inte hunnit byta till det än, och det har varit väldigt svårt att hitta en bra och trovärdig sida att köpa domäner på, vilket jag inte har gjort än.

 

Om du fick välja en bloggare att ha en blogg tillsammans med, vem skulle det vara?

Det skulle vara Andrea Hedenstedt eftersom att hon är väldigt bra på att uppdatera och har även väldigt bra kvalité på sin blogg. Hon har ju även vunnit pris i Finest Awards, vilket är ett plus såklart, haha.

 

Lyssnar du på musik när du bloggar?

Det beror på, ibland, ibland inte. Ibland glömmer jag att sätta på musik, haha.

 

Hoppas att du tyckte om inlägget, byyyyee!

Kommentera

