The book tag

Hej på er! Nu när det är sommar och allt så tänkte jag göra en ”The book tag”, eftersom att läsa enligt mig är en av de mysigaste sommaraktviteterna. Det är liksom både avslappnande, men ibland även väldigt, väldigt spännande!

 

Vart någonstans läser du helst en bok?

Jag läser helst utomhus, gärna i en hängmatta i min trädgård. Annars kanske på en handduk på stranden, i en solstol eller varför inte på en picknickfilt? 🙂

 

Vilken är din favoritbok?

Jag älskar Ingelin Angerborns böcker, även fast de är väldigt lättlästa. De är så spännande, och skrivna på ett så bra sätt. Det finns typ med allt som man vill ha med enligt mig, och de är även rätt vardagliga och allmänt grymma. Sedan är det ju också så klart Hunger Games, åååh, inget slår typ Hunger Games! Suzanne Collins får verkligen med läsaren och hon får en att både gråta, skratta och förundras.

 

Hur ofta och hur länge läser du?

Jag har liksom inte något ”schema” för min läsning riktigt, utan jag läser när jag är sugen på det och har tid. Jag läser då till jag har tröttnat eller om jag ska iväg någonstans.

 

En bok som inte uppfyllde dina förväntningar?

En bok som inte uppfyllde mina förväntningar är en som jag faktiskt ”håller på med” nu, men som jag helt och hållet slutat  att läsa ur. Den heter ”Den blomstertid nu kommer”, och är inte alls lika spännande som jag tyckte att den såg ut när jag läste på baksidan. Det stod att den skulle handla om några killar som rymt från skolavslutningen för att råna en mataffär. Den verkade väldigt äventyrlig, men den var extremt långtråkig. De rånade inte ens affären, och så fick två av killarna fly från polisen och stannar vid en lada. super enformig, det känns om att det knappt händer något nytt. Jag har inte kommit så jätte långt, men ut ifrån det jag läst känns det inte som att det kommer att hända så mycket mer, eftersom att det ”spännande” redan har varit.

 

En bok som du gärna vill läsa?

Jag tror att jag vill läsa ”Cirkeln”, men den är nästan lite överdrivet tjock för min smak, då tröttnar jag rätt lätt. Sedan vill jag läsa Therese Lindgrens bok ”Ibland mår jag inte så bra” när den kommer ut i höst 🙂

 

Vilken är din favorit genre när det gäller böcker?

Jag älskar skräck och spöken m.m, men även typ deckare, och ja, typ alla böcker utom sorgligt och så tycker jag heller inte om komedi-böcker så mycket (men jag älskar komedi-filmer!).

 

 

Kommentera

