Sommar tag

Hej! Nu när sommaren är här så tycker jag att det är hög tid att göra en sommartag! Jag har tagit frågorna från lite olika summer-tags, både från internet och från instagram 🙂

 

Bada i hav eller bada i pool?

Jag väljer faktiskt bada i hav. Jag älskar sommarkänslan man får, och jag tycker även att det är mycket fräschare att bada i havet än i en pool, då det är jättemånga som liksom badat där och det är ju rätt litet, det känns liksom som att andras hudrester liksom finns i vattnet, vilket är en rätt obehaglig tanke enligt mig xD. Dessutom är det mycket finare och roligare att snorkla i havet, även om havet längs den svenska kusten har så jättemycket att   bjuda på.

 

Vill du helst spendera din sommar hemma eller utomlands?

Jag gillar att spendera mina somrar hemma i Sverige, men om inte Sverige så vill jag i så fall åka någonstans när Sverige. Jag gillar inte att åka till något varmt land på sommaren, utan mer på hösten, våren eller vintern då man ”behöver” värmen mer, annars är det ju inte så stor skillnad riktigt, när man ändå har det soligt i Sverige så kan man väl vara här liksom 🙂

 

Vilken är din favoritglass?

Min favoritglass som man köper på pinne typ i glassboxar är Magnum Strawberry White, min go-to glass som jag äääälskar. När det gäller kulglass älskar jag sorbet, jag tycker att det smakar mer. Så några favoriter är hallonsorbet och limesorbet. Jag gillar även polka, blåbär, päron, ja, alla utom de som innehåller lakrits…

 

Hur spenderar du en regning sommardag?

Jag kollar nog på någon serie med en kompis eller kanske badar i regnet? Om det är hyfsat varmt och inte åskar. Annars typ bakar, inreder mitt rum, städar eller tittar på EM.

 

Vilken är din favoritsommaraktivitet?

Mina favoritsommaraktiviteter är nog bada, ha picknick, tälta, brännboll, kubb m.m 🙂

 

Vilken är din favoritsommarmat?

Grillat, heeelt klart ❤

 

Vad ser du fram emot till sommaren? 

Jag ser fram emot min födelsedag, semestern och alla lediga dagar. Jag ser också fram emot alla roliga aktiviteter, alla varma sommarkvällar och stranddagarna.

 

Säg ett inköp som du kommer att göra i sommar!

Jag kommer att köpa en longboard alldeles snart, jag kanske redan har köpt den när detta inlägg läggs upp. Jag kanske redan har lagt upp ”haulen”, haha, men i så fall vet ni redan om det xD. Jag ska i alla fall köpa min typ drömlongboard från junkyard, en där halva undersidan är leopardmönstrad och halva svart. Den har även rosa hjul (!!!) och är från märket Madrid.

 

Vad lyssnar du helst på i sommar?

Jag har faktiskt gjort två st ”Sommar 2016” listor på spotify, den ena ”Summer aucoustic 2016” och den andra ”Summer tempo hits 2016”. Om ni vill så kan jag dela med mig av dem på bloggen, jag tänkte faktiskt göra ett inlägg när jag lägger listorna. Så det lyssnar jag på i alla fall!

 

Hur ser din favoritsommaroutfit ut? 

Ett par snygga shorts eller vita jeans med en fin blus, mina pastellblå, låga converse och en inbakad, slarvig fläta.

 

Hoppas att ni tyckte om dagens, somriga inlägg, ha en superdag!

 

Kommentera

