Favorit tag

Favorit…

Årstid? Min favoritårstid är sommaren, jag kommer att förklara mer noggrant varför i min summer tag som kommer framöver, men det känns som att man liksom har mycket mer tid för saker då, man kan träffa kompisar mer, det är skönare att vara utomhus, bada, ha sleepovers, glass, lov, ja, ni vet basic sommar saker helt enkelt, de är ju också de som är de bästa enligt mig. Sedan fyller jag även år på sommaren 🙂

Veckodag? Min favoritveckodag är helt klart fredag, i alla fall när det inte är lov. Man brukar ofta ha roliga ämnen i skolan på fredagar, det är en av de bästa känslorna som finns när man vaknar och efter ett tag inser att det är fredag. Man har en hel helg framför sig, och så är det ju också freedagsmys.. ❤ 🙂

Tid på dygnet? Min favorittid på dygnet är morgonen, det är ofta ljust ute och man har en helt ny dag framför sig, och man vet att det alltid händer något oväntat, varje dag. Jag är dock en kvällsmänniska och kan vara uppe hela natten typ, men jag vill såå gärna vara en morgonmänniska istället. Fast jag hoppar ändå upp ur sängen (bokstavligen) direkt när jag hör väckarklockan, eftersom att jag lärt mig att jag liksom bara blir ännu tröttare av att ligga kvar, haha. Aa, tidiga morgnar nästan något av det bästa som finns enligt mig 🙂

Blogg? Min favoritblogg är nog Andra Hedenstedt ( http://www.andreahedenstedt.se ), hon har fina bilder, uppdaterar ofta och skriver helt enkelt bra inlägg. Jag gillar även Gabriella Joss ( http://www.gabriellajoss.me ), eftersom att hon alltid gör så fina frukt-fat och hon skriver även hon väldigt bra och varierande inlägg, och hon uppdaterar också ofta.

Instagram? Där gillar jag även då @gabriellajoss , men det blir rätt enformigt att skriva om henne igen. Jag gillar även @bakamedfrida ,  hon bakar såå bra och har helt enkelt en superfin instagram.

TV-program? Mitt favorit program är nog Inte OK, haha alltså så roligt. Annars gillar jag även Parneviks 🙂

Outfit? Jag älskar att ha på mig spets och naturfärger, jag gillar till exempel att ha på mig typ ljusbruna/beigea strumpbyxor, naturfärgade små benvärmare längst nere vid typ vaden, någon basictröja och en vit, volangkjol över den och en fläta i håret typ? Haha, inte jättebra förklarat men, men det är typ vad jag brukar ha på mig, i alla fall när det är lite kallare ute.

Skor? Jag väljer att tolka denna fråga som att den frågar vilken typ av skor (typ sneakers m.m), och då väljer jag ballerinaskor. De är superenkla att ta på, finns i massor av olika varianter, olika färger, olika former, också är de både riktigt stilrena och man ser lite ”uppklädd” ut, men samtidigt är de väldigt bekväma enligt mig. Jag har nyss slitit ut några guldglittriga med en liten rosett där fram, så jag har nu ett par svarta från Åhlens, också med en rosett fram.

Låt just nu: Just nu är min favoritlåt ”Treat you better” av Shawn Mendes, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva varför jag tycker den är bra, den är bara väldigt bra helt enkelt, och Shawn Mendes är ju även min favoritartist, så det är ju ett plus att han sjunger den 🙂

App: Min favoritapp just nu är nog musical.ly, jag tycker att den är superrolig och varierande, och nu när live.ly också kommit så tycker jag att det blivit är ännu roligare. Sedan även typ basic apparna som Instagram och Snapchat.

Godis: Jag älskar surt godis, bland annat ”Gott och blandat Super sur” eller vad den nu heter, och även den där Happy Birthday-Marabou chokladen, typ hallonfudge ❤

Maträtt: Jag tror att min favoriträtt just nu är grillad oxfilé med klyftpotatis och bearnaisesås.. Mmm, såå gott nu på sommaren, det vattnas i munnen bara man tänker på det <3333

 

Kommentera

