Supergod sommartoast

Hej på er! Jag känner att det var ett tag sedan som jag la upp recept, så jag tycker att det var ett tag sedan. Idag tänkte jag dela med mig av ett italiensk, somrigt och supergott toastrecept. Det passar perfekt till alla mysiga sommar-luncher utomhus, mmm! Receptet hittar du här nedanför!

 

Du behöver:

Två st surdegsbröd

Fetaost

Vanlig ost

2 skivor pepparsalami

Pesto

Smör

Tomater

Basilikablad

Salladsblad

 

Gör så här:

Börja med att bred på smör på båda mackorna. Lägg sedan på ost och pepparsalami. Bred till sist på pesto. Lägg ihop bröden och lägg in i toastjärnet (bred på smör på båda yttersidor för att toasten inte ska brännas om du brukar göra på det sättet). När toasten är klar, lägg upp på en tallrik tillsammans med tomater, salladsblad och basilikablad. Enjooy! IMG_3071IMG_3072IMG_3073IMG_3074

 

Kommentera

