Q & A 1.0

Hej på er! Jag har igång en Q & A, så det går jättebra att ställa frågor på instagram (elliezblog) antingen på DM eller i kommentarerna. Jag gör första delen med några frågor som jag fått, och jag utlovar varje gång en shoutout till den som ställer flest frågor inför varje Q & A, och denna gången var det @pandansbeauty på instagram som ställde flest frågor. Gå in och följ henne, ett jättefint BA med grym redigering ❤ Fortsätt att ställa frågor, för att få en shoutout i nästa inlägg! Här är i alla fall Q & A´n:

 

Varför och hur gick det till när du startade du din blogg?

Detta är en rätt rolig story faktiskt. Det var min lärare som ville att jag skulle börja blogga, haha. Vi pratade om mitt skrivande på utveckligssamtalet, och så plötsligt sa hon: Ja, du skulle kanske kunna utveckla det här ännu mer. Kanske något med bloggar och så. Jag hade ju läst bloggar förut och så, men aldrig funderat på att själv blogga. Så jag började fundera. Jag älskar att skriva, och jag hade även rätt nyligen köpt en systemkamera. Jag älskar även att baka, så jag tänkte att man kunde kombinera det på något sätt. Jag och min kompis gick och funderade på namn, och dagen efter var jag på min pappas jobb. Jag gjorde en otroligt stor undersökning, allt ifrån tips från de bästa bloggarna till saker att blogga om. Jag skrev en jättelång lista med alla tips som jag kunde hitta, och massor, massor av blogginlägg som jag kunde göra. På min pappas jobb finns det väldigt många som kan mycket om internet, bloggar m.m, så jag samlade tips så också. Jag valde att använda WordPress, vilket jag inte ångrat. Några dagar senare skrev jag mitt första blogginlägg!

 

Vilken är din favoritfilm?

Det är så här med mig, att typ varje gång som jag ser en ny film så tänker jag: Det här är verkligen min nya favoritfilm! Men jag kan ju inte rabbla upp alla filmer som jag någonsin sett, haha. Jag tror ändå att jag håller fast vi Hunger Games-filmerna, det mesta för storin och känslan liksom, för några år sedan var jag typ VÄRLDENS Hunger Games-fan, men nu när jag läst alla böcker och sett alla filmer så har det lagt sig lite. Jag förresten Team Peeta, haha.

 

Hur ofta planerar du att uppdatera?

Jag planerar att uppdatera ungefär var annan dag, ibland bli det oftare och ibland kan det gå tre dagar. Nu när det är sommarlov har jag mer tid att uppdatera, men det kommer kanske att ändras lite till hösten när skolan börjar igen, vi får se. Eftersom att min uppladningstid är kl 08.00 så måste jag ju alltid skriva inlägget dagen innan och tidsinställa det, eftersom att jag oftast inte är vaken kl 8 på sommarlovet, i alla fall inte så vaken att jag kan skriva ett blogginlägg, eftersom att det tar ca en timme.

 

Vilken är din favoritårstid?

Min favoritårstid är sommaren, av måånga anledningar. Det är sommarlov, det är varmt, jag fyller år, man har hur mycket tid som helst att umgås med familj, släkt och vänner, man kan bada supermycket, man kan vara vaken hela natten, alla roliga sommaraktiviteter, ja ni fattar.

 

Vilken mobil har du?

Jag har en iPhone 6, chanpangeguld.

 

Detta var alltså dagens frågor, jag tog ju såklart inte med alla, men de kommer i nästa Q & A. Ha en bra dag!

Kommentera

