Somrigt fruktfat

Hej på er! Jag älskaaar verkligen dagens recept, det är PERFEKT till sommaren! Så snyggt och så gott! Man kan även blanda helt efter sin egen smak, men om ni vill göra just det fatet som jag gjorde så har jag skrivit receptet nedan. Anledningen till att jag har så mycket plopp i mina recept är för att jag vann en 2,1 kg plopp på grönan, haha 🙂

Du behöver:

1 banan

1 äpple

1 nektarin

5 st jordgubbar

2 st 50 g plopp

 

Så här gör du:

Börja med att skära äpplena i 16:delar. Lägg på omlott på kanten av fatet, och fortsätt runt (jag hoppas att ni fattar haha, annars kan ni bara titta på bilden xD) Skär en nektarin i klyftor och stoppa in lite här och var bland äpplena. Skär bananen i slantar och fortsätt på kanten där äpplebitarna tog slut. Fortsätt att lägga bananerna omlott in mot mitten av fatet. När bananslantarna tagit slut så lägger du jordgubbarna på den plats som blev över. Bryt ploppen och stapla dem på varandra i ena kanten. Man måste ju såklart anpassa efter vilket fat man använder, själv använde jag en vanlig tallrik. Jag drack kokos-mandelmjölk till vilket är ett tips, och jag doppade även frukterna och bären i jordnötssmör. Vill man göra det nyttigt kan man ju ta bort ploppen och göra en nyttig nicecream att doppa i istället.

Ha det bra!

 

IMG_3057IMG_3060IMG_3061IMG_3063IMG_3066

Kommentera

