3 ways to get more workout-motivated

Hej på er! Tack så mycket för alla nya läsare, jag hoppas att ni tycker om bloggen och att ni vill fortsätta att kika in då och då 🙂 Som jag tror att ni vet så har jag ju skaffat ett instagramkonto ( @elliezblog ) där jag publicerar när jag lagt upp ett nytt inlägg, allmän info, eller ja, när jag behöver berätta något om bloggen helt enkelt. Just nu pågår det en Q&A, så ni får gärna ställa frågor i kommentarsfältet på Q&A bilden eller på DM. Har ni mig på snapchat kan ni även skicka frågor där. Den som skickar flest frågor kommer att få en shoutout här på bloggen 🙂 Jag vill även säga att jag från och med nu kommer att publicera mina inlägg kl 8.00 istället gör bara någon random tid, eftersom att då kan man kanske läsa det när man precis vaknat eller när man äter frukost. Man kan även kika in vilken tid som helst på dagen och ändå se det nya inlägget. Men till detta inlägget! Jag tycker att det vore jätteroligt att göra lite träningsinlägg på min blogg, eftersom att träna är ju jätte roligt men även viktigt. Jag vet att jag ofta lägger upp recept som är lite onyttiga OCKSÅ, men man kan ju variera lite 😉 Så jag tänkte börja med att ge tre tips till att bli mer tränings-motiverad!

💗 Färgstarka träningskläder

Jag blir faktiskt mycket mer motiverad av att ha på mig färgstarka träningskläder! Jag känner mig liksom mycket mera pigg och glad och när jag blir trött och omotiverad så kollar jag typ bara på mina skor, också känns det typ som att jag är i en träningsreklam, haha 🙂 Förstarka och roliga träningskläder behöver inte vara så dyra, och de går att köpa på rätt många olika ställen. Nedan har jag tipsat om saker som tillsammans blir en riktig färgstark tränings-outfit!

image

Färgstarka tränings-tights

Stadium

499 kr

image

Aprikos-oranget träningslinne

zalando.se

149 kr

image

 

Färgglad Nike-löpsarsko

sportamore.se

699 kr

imageRosa träningsbag

victoriassecret.com

283 kr (?)

imageNeongul vattenflaska

stadium.se

49 kr

 

💗 Träningsinspirerande instagramkonton

På sådana här konton kan man både lära sig olika övningar och tips men även nyttiga recept.

Tre tips:

 

imageimage(image

💗 Taggande Spotifylistor

Spotify har typ hur många workout-listor som helst, vilket är väldigt peppande när man tränar. Jag själv kan inte lyssna på musik i ”sladdhörlurar” när jag är ute och springer, då typ 80% av tiden går till att sätta i hörlurarna efter att de trillat ut xD Men det funkar säkert bra för er andra. Jag brukar även lyssna på podcaster när jag till exempel sitter i plankan, eftersom att jag kan fokusera mer på vad personerna säger och inte tänka på hur jobbigt det är lika mycket 🙂

image

Detta var mina tips, hoppas att ni blev lite inspirerade! 💗💗

 

Kommentera

