Things to have in your beachbag

Hej alla fina! Idag så tänkte jag tipsa er om saker att ha i sin strandväska, vissa viktiga och vissa mest för nöjets skull. Jag har inte tagit med de mest självklarast sakerna, som badkläder, handduk osv. Nu har ju nog de flesta fått sommarlov, vilket innebär många dagar på beachen! Åhh, jag älskar verkligen känslan att ha ett helt sommarlov framför sig! 😍 Alla bilder är tagna från We Heart It, så cred till We Heart It 😂💕

  1. Vatten, vatten, vatten! Alltså vatten är verkligen såå viktigt hörni… Och det är väldigt lätt att man glömmer! Vill man ha vattnet kallt är mitt tips att lägga vattenflaskan i ett plastpåse tillsammans med ”isklump” hahah, vet inte vad det heter! Ni vet en sådan där blå typ 20×15 cm av plast som man lägger i frysen…? Ja, jag hoppas att ni fattar xD Då håller i alla fall vattnet sig kallt ett litet tag. Vill man ha en liten somrig touch så kan man ju alltid lägga i lite frukter som smaksätter vattnet, typ jordgubbar, kiwi och citron 🙂image
  2. Bok/ Tidning! Att ha något att läsa när man ligger och solar gör det mycket roligare. Även om man tycker att man inte gillar att läsa så är det antagligen för att man aldrig läst en riktigt, riktigt bra bok, en sådan som man fastnar i och inte kan slita sig från den! Gå till biblioteket hur konstigt det än låter, ge det en chans liksom! Jag brukar gå till biblioteket i början av sommarlovet för att låna böcker att läsa, jag blir varje gång på så bra humör när jag går där ifrån, I promise! Man kan även läsa någon tidning om man tycker om det mer, det händer ju liksom lite mer i tidningar men de tar å andra sidan slut rätt snabbt :/ image
  3. Fickpengar! Det är alltid bra att ha lite pengar i strandväskan, för rätt som det är kanske man står där på stranden och alla andra ska köpa glass, medan man själv inte har en krona med sig, och man vill ju helst slippa att behöva var skyldig pengar och så, right? Om man inte vill ha sin plånbok löst i strandväskan (vilket jag inte vill) så kan man lägga dem i en tom solkrämsflaska till exempel, då det inte så många som tänker på att sno lite solkräm före andra värdesaker 😉image
  4. Body sorbet! En body sorbet är så bra att ha i väskan en varm dag, jag har själv en från the body shop. Det är såå svalkande och även bra om man bränt sig. Min är i doften virgin mojito, vilken är en jättesomrig doft som man nästan blir glad av att lukta på, lite sommar feeling typ 🙂image
  5. Solglasögon! Solglasögon är också en sak som är lätt att glömma, men den är väldigt viktig. Om man till exempel ska läsa och solen skiner, så är det ju inte så kul om man inte har skugga i närheten och har glömt solglasögon. Eftersom att boksidorna är vita så lyser de liksom ,vilket är väldigt jobbigt för ögonen. Ha även med dig ett solglasögonfodral så att inte glasögonen krossas i väskan 😉image

Detta var mina tips, jag hoppas att ni fick lite inspiration typ xD

Ha det superduper bra! ❤️

Kommentera

