Nyttig lingon-milkshake!

Hej på er! Idag så tänkte jag dela med mig av ett hyfsat nyttigt recept på en lingon-milkshake. Lingon innehåller mycket fibrer, vilket är bra för kroppen. De är däremot inte så söta, så jag var tvungen att hälla i lite vaniljyoghurt, för att annars skulle jag inte klara av att dricka den xD. Jag använder annars alltid naturell yoghurt till bland annat smoothie, men nu fick det bli så här. Är du en sådan som inte alls är så känslig för beska och osökta smaker så kan du ju skippa yoghurten, det blir ju självklart mycket nyttigare utan. Milkshakes innehåller ju även ofta glass, och om man vill lyxa till det lite kan man hälla ner det också. Jag kommer inte att skriva måtten på ingredienserna, eftersom att det helt beror på hur mycket man ska göra.

Du behöver:

Frysta lingon

Mjölk

Isbitar

Isbergssallad

(Vaniljyoghurt)

 

Mixa ihop allt och häll upp i glas! 🙂

IMG_2994IMG_2995IMG_2997

 

 

Kommentera

