Hallon och blåbärs glass (nyttig)

Hej på er! I detta inlägget så tänkte jag visa ett alternativ till glass-fast extremt mycket nyttigare! Jag kommer inte skriva exakta mått eftersom att jag bara hällde i och anpassade precis efter hur mycket jag ville ha just då. Det finns väl inte så mycket mer att säga, receptet hittar du här nedanför!

 

Du behöver:

Hallon

Blåbär

Granatäpplekärnor

Mjölk (Jag använde mandelmjölk men det spelar ingen roll)

Du kan även byta ut mjölken mot yoghurt eller fil

Gröna äpplen att doppa i ”glassen”

 

Så här gör du: Mixa alltihop i en smoothiemaker, med en stavmixer eller vad man nu vill använda och häll upp i en skål. Skär upp äpplena och lägg på en tallrik bredvid. Njut!

IMG_2838IMG_2840IMG_2843IMG_2847IMG_2838IMG_2841

Kommentera

