5 tips på serier

Nu börjar det ju bli vår, men det finns fortfarande de dagar då det regnar och man bara vill stanna inne. Då är det ju en perfekt dag för att ha ett seriemaraton under en filt! Därför så tänkte jag ge tips på 5 stycken av mina favoritserier.

  1. Modern family: Denna serien är såå lätt att fastna vid, och sitta och se på i timmar. Den är riktigt rolig och väl uttänkt. När jag sett klart på denna serie så kommer jag garanterat se om den igen direkt.
  2. Pretty little liars: Denna är serien som jag har tittat längst på. Man kommer väldigt lätt in i den och det händer överraskande saker samt att man ibland blir riktigt scared.
  3. Make it or brake it: Jag vet att detta är en väldigt gammal serie, men det betyder inte att den inte är bra. Jag menar, folk titta ju fortfarande på Titanic, och den är ju inte särskilt ny 😉 . Den har en bra story och eftersom att jag också håller på med gymnastik så gillar jag verkligen den här serien.
  4. Glee: Jag har inte kommit så långt i denna serien, men jag tycker ändå att den hittills är bra. Den har en bra story och det händer saker i skolan och hemma, både med lärarna och eleverna. Sedan är det ju också jättebra den handlar om musik och sång 🙂
  5. Welcome to Sweden: Jag vet inte om dettaa räknas som en serie riktigt, eftersom att den är så kort. Det är bara 10 avsnitt, ca 25 min långa. Jag har sett den en gång, och nu såg jag den en gång till här om dagen. Den är i alla fall väldigt rolig och beskriver helt enkelt hur det är att komma till Sverige som amerikan och hur konstigt Sverige faktiskt uppfattas om man inte växt upp här.

Alla dessa serier finns på Netflix, och jag hoppas att ni har fått lite tips!

Kommentera

