Mockinjay Part 2 – Recention

Hej! Idag tänkte jag göra en recention på en film som jag sett- och som ni redan läst i rubriken är denna film Mockinjay part 2, alltså den fjärde och sista delen av Hunger Games. Innan vi börjar vill jag bara säga att jag typ är VÄRLDENS största Hunger Games-fan och detta är mina åsikter 🙂

Filmen handlar om att Katniss överlevt de 75 hungerspelet, hennes andra och hon har kommit till distrikt 13, distriktet under jorden. Hon har levt där ett tag nu, men Peeta är inte med henne, inte än. Han har nyss förflyttats från huvudstaden till distriktet, och har blivit totalt hjärntvättad av President Snow. Nu ska Katniss, Finnick, Bogs och massa andra människor ta sig till Huvudstaden för att en gång för alla göra slut på Snow. Fast det är ingen stenfri väg om man säger så. Huvudstaden är FULL av fällor och vägen blir lång. Samtidigt som hus exploderar utanför försöker Katniss och Peeta hitta tillbaka till varandra, men det är inte lätt.

Jag tycker att denna film är såå otroligt bra gjord i minsta detalj, och även konstgjorda saker ser verkliga ut. Sedan är den ju också baserad på en bok som är en av de bästa i världen (enligt mig) och en av de mest begåvade författarna har skrivit den. Alltså hon får en verkligen att tänka till och jämföra filmens händelser med dagens problem, folks lika värde, en grupp som styr över ett helt folk på sina egna villkor m.m. Slutet älskade jag också eftersom att jag är team … 🙂 Denna filmen passar egentligen alla film-typer, det är mycket blandat som action, händelserikt, komedi (kanske inte i så jättemånga scener men ändå), romantik m.m. Den får iallafall 10/10 av mig, och är verkligen värd att se ❤

 

 

 

 

Kommentera

