Mint-choklad muffins

Hej! Nu så tänkte jag dela med mig av ett sjukt gott recept på muffins. Alltså detta är ett av de godaste bakverken som jag någonsin bakat, och jag fick mycket beröm för dem. Jag rekommenderar varmt att baka dessa. När after eighten smält och lagt sig både i och på muffinsen, en riktig smakupplevelse! Receptet? Kolla nedan:

Du behöver det här för 12 muffins (eller 24 minimuffins som jag gjorde):

3 ägg

2,5 dl strösocker

1 tsk

3,5 dl vetemjöl

50 g smör

2 msk kaffe

0,5 dl gräddfil (jag tog vispgrädde)

1 nypa salt

4 msk kakao

100 g mörk choklad

24 bitar after eight (250 g)

 

Du gör dem så här:

Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa socker, ägg och vaniljsocker riktigt pösigt.

Smält smöret och rör ner gräddfilen och kaffet, och rör sedan ner i äggblandningen.

Blanda vetemjöl, kakao, salt och bakpulver och vänd försiktigt ner i smeten.

Smält chokladen och vänd ner den också. Sätt ut muffinsformar på en plåt eller i en muffinsplåt. Fördela smeten jämt i formarna. Bryt alla after eight i två delar och stoppa fyra halvor i varje muffins (vid minimuffins 2 halvor i varje muffins). Grädda ca 15-18 minuter. Låt sedan svalna. Enjoy!

(Recept: Leila Lindholms bok ”Hello Cupcake!)

 

IMG_2434IMG_2435IMG_2438IMG_2439

 

 

Kommentera

