DIY : Snygg ”blomkruka”

Hejsan! I detta inlägget visar jag min första DIY här på bloggen,  där jag visar hur man gör denna söta ”blomkruka”, det ser ju inte riktigt ut som en kruka men det är ju ingen vas. Denna DIY är såå enkel att göra, och sakerna behöver kostar inte alls mycket, du kanske till och med har det hemma (som jag hade)!

 

Det som du behöver är:

En (rätt stor) plåtburk

En blomma (som passar i burken)

Sidenband, tygband, ja band helt enkelt!

IMG_2400


Så här gör du:

Sätt i blomman i burken (min burk var för hög + att det var hål i botten, så jag valde att lägga hushållspapper längst ner). Knyt så många band du vill runt om burken och gör rosetter. Klart!

IMG_2402IMG_2403IMG_2404IMG_2400IMG_2401IMG_2402

Kommentera

